top of page

Pomáháme učitelům rozpoznat problémy dětí a efektivně na ně reagovat

  • Pavel X. Rakušan
  • 17. 7.
  • Minut čtení: 2

V rámci našeho projektu VOL Bez neviditelných obětí č. CZ.03.02.02/00/24_066/0004673 a ve spolupráci s odborníky připravujeme přednášky jako výukové materiály pro učitele základních a středních škol.


ree

Na tvorbě výukových lekcí se podílejí například:

  • Mgr. Lukáš Verner – psychoterapeut a rodinný terapeut

  • Mgr. Jiří Kocourek – akreditovaný mediátor a facilitátor, expert na krizovou komunikaci

  • JUDr. Bedřiška Kopoldová – expertka na rodinné právo, s dlouholetou praxí jako kurátorka pro mládež a sociální kurátorka


Organizace VOLONTÉ spolupracuje s Asociací Občankářů, která sdružuje více než 500 učitelů občanské výchovy a společenských věd ze všech krajů České republiky. Tato asociace pravidelně sdílí novinky, metodické materiály a výukové lekce s více než 14 000 učiteli a učitelkami po celé ČR.


V současné době připravujeme několik lekcí v rozsahu přibližně 90 minut. Na jejich základě si učitelé z Asociace Občankářů následně vytvoří vlastní výukové hodiny přizpůsobené konkrétním věkovým skupinám dětí.


Pracujeme na třech tematických balíčcích:


1. Prevence a sociálně nežádoucí jevy

  • Trendy v oblasti návykového chování v ČR a prevence

  • Finanční gramotnost a prevence zadlužení

  • Krizová komunikace a prevence konfliktů


2. Bezpečnost a internetová rizika

  • Bezpečnost na internetu a digitální hrozby

  • Rizika online podvodů, impulzivních půjček, hazardního hraní a dalších jevů


3. Podpora dětí zasažených vězněním rodičů v kontextu rodinného práva

  • Psychologické dopady věznění rodiče na dítě

  • Role sociálních služeb v podpoře těchto dětí

  • Právní aspekty – práva dětí, možnosti kontaktu s rodičem ve výkonu trestu

  • Rodinné právo a role OSPOD, soudů a neziskových organizací

 

Naším cílem je propojit odborníky s učiteli a poskytovat jim kvalitní výukové materiály pro práci s dětmi. Věříme, že díky těmto lekcím budou učitelé schopni lépe identifikovat problémy, kterým děti čelí, a efektivněji s nimi pracovat – zejména v oblasti prevence, podpory duševního zdraví a sociálních vazeb.

 

Závěr


Věříme, že propojení odborníků s učiteli přinese školám kvalitní a prakticky využitelné materiály, které pomohou lépe porozumět aktuálním problémům dětí a dospívajících. Díky nově vznikajícím výukovým lekcím budou pedagogové lépe připraveni reagovat na náročné situace, předcházet rizikovému chování a poskytovat dětem potřebnou podporu. Společně tak můžeme přispět ke zdravějšímu a bezpečnějšímu školnímu prostředí.

Komentáře


bottom of page